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#103 : 137 Secondes

 

Mark et Janis vont dans une prison allemande pour parler à un nazi qui déclare savoir d'où viennent les blackouts, et un tuyau anonyme mène Dimitri à croire ses plus grandes peur au sujet de son avenir.

Quant à Aaron, il plaide la cause de Mark pour l'aider à avoir l'autorisation d'exhumer le corps de sa fille. Il veut tester à nouveau son ADN et confirmer l'identité de la dépouille.

Popularité


5 - 2 votes

Titre VO
137 Sekunden

Titre VF
137 Secondes

Première diffusion
08.10.2009

Première diffusion en France
08.07.2010

Vidéos

Trailer#1

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Scénaristes: David S. Goyer ; Marc Guggenheim - Producteur: Michael Rymer

Guest Stars: Shohreh Aghdashloo (Nhadra Udaya) ; Kim Dickens (Kate Stark) ; Thomas Kretschmann (Stefan Krieger) ; Lee Thompson Young (Al Gough) ; Barry Shabaka Henley (Agent Vreede) ; Curt Lowens (Rudolf Geyer) ; Gina Torres (Felicia Wedeck) ; Jeff Richards (Jerome Murphy) ; Gabrielle Union (Zoey Andata)

Audiences US: 9 millions de téléspectateurs
Audiences FR - Tf1 : 2,2 millions de téléspectateurs

Distribution

Joseph Fiennes → Mark Benford
John Cho → Demetri Noh
Jack Davenport → Lloyd Simcoe 
Zachary Knighton → Dr. Bryce Varley
Peyton List → Nicole Kirby
Brian F. O'Byrne → Aaron Stark
Courtney B. Vance → Stanford Wedeck
Sonya Walger → Dr. Olivia Benford
Christine Woods → Janis Hawk
Shohreh Aghdashloo → Nhadra Udaya
Kim Dickens → Kate Stark
Thomas Kretschmann → Stefan Krieger
Lee Thompson Young → Al Gough
Barry Shabaka Henley → Agent Shelly Vreede
Curt Lowens → Rudolf Geyer
Gina Torres → Felicia Wedeck
Jeff Richards → Jerome Murphy
Gabrielle Union → Zoey Andata
Ray Proscia → Baecker

RESUME FRANCAIS :

Le FBI est appelé en Allemagne par un ancien nazi, Rudolf Geyer, qui est désormais prisonnier pour crimes contre l’humanité, après avoir été en fuite pendant 50 ans. Il affirme avoir des informations sur l’origine de la durée du flash, 137 secondes. Mais il pose des conditions. Il souhaite retourner aux États-Unis, en homme libre.

Aaron Stark décide de faire exhumer le corps de sa fille pour vérifier son ADN et confirmer sa vision, mais les résultats sont positifs. Sa fille est bien morte, il n'a pas pu la voir dans son futur.

Après avoir vérifié les dires de l'ancien nazi auprès de Jérôme Murphy, un employé des douanes, l'agent Mark Benford accepte de passer un accord. Rudolf Geyer révèle qu'il a vu des corbeaux, des corbeaux morts. L'information à l'air ridicule et sans intérêt, mais elle le sera plus tard.

L'agent Demetri Noh retrouve enfin sa fiancée Zoey. Dans sa vision, ils se mariaient. Après avoir hésité, Dimitri décide de se marier le 29 avril 2010 en espérant qu'il sera toujours en vie.

Janis Hawk parvient à obtenir les courbes de population des corbeaux : elle a subitement baissé lors du blackout, c'est la seule espèce concernée par cette hécatombe. Le FBI découvre qu'un événement similaire à eu lieu en Somalie en 1991. Tous les corbeaux sont morts et la population a perdu connaissance. Le blackout mondial n'était pas le premier...

Pendant ce temps en Somalie, un jeune berger découvre des milliers de corbeaux morts et une ville abandonnée. Une ville perdue au milieu de nul part surplombée d'une tour immense...

 

RESUME ANGLAIS :

An episode titled “137 Sekunden” begs the question: What the heck’s a sekunden? Let’s find out.

Rudolf Geyer, an elderly Nazi criminal being held in a German prison claims to know why the blackout lasted exactly 137 sekunden (that’s German for seconds). Mark recalls seeing a picture of Geyer and a printout of “137 Sekunden” on the bulletin board in his flash. The murderous Nazi will only talk to Agent Mark Benford of the FBI. Good thing the planes are up and running again, as Mark and Janis are headed to Munich.

Demetri is understandably anxious after receiving a phone call saying he’ll be murdered on March 15, 2010. The caller, a woman with a foreign accent, elaborates by saying he’ll be shot three times in the chest. To avoid a premature death, we’re thinking Demetri should start wearing a Kevlar vest and beware the ides of March. He should also stay away from fried foods, as that stuff’ll kill you, too. Demetri tries to trace the cell transmission, but whoever made the call covered their tracks.

Demetri’s fiancée, Zoey (Gabrielle Union), returns from Seattle where she’d been stranded since the blackout. She asks Demetri if they can finally talk about their flashes. He relents. Zoey’s vision was of their wedding day, as she walked down the beach in Hawaii. Demetri asks if she saw him there. She did. He lies and says he saw her as well. Guess they don’t have to worry about setting a wedding date. Zoey’s flash has set it for them.

Rudolf Geyer wants a full pardon and a safe return to the United States. He will divulge one piece of information now and provide the remainder of his knowledge after the pardon is granted. Geyer speaks of Kabbalah, a set of esoteric teachings relating to the mystical aspect of Judaism. He says, “In Kabbalah, everything has a hidden meaning.” Geyer spells out the word in Hebrew. Each letter in the Hebrew alphabet is attributed a number. And if you add up the numbers in Kabbalah, it totals up to…you guessed it…137.

Geyer promises that his second piece of information will prove crucial to the investigation. He knows this because in his flash he was being repatriated to the U.S. having bought his freedom with the info. He says a U.S. Customs agent named J. Murphy was clearing him as he arrived at the airport. He told the agent he was returning home and he has a murder to thank for it. But Geyer will say no more until he gets the pardon.

Demetri tracks down Jerome Murphy, an applicant for the U.S. Customs program. Jerome is psyched to hear that his vision was on target and he got the job. He corroborates everything that was said by Geyer, even though Jerome doesn’t know what the word “corroborate” means. The guy’s a total goof.

Upon the verification of Geyer’s flash, the pardon is approved. Geyer then tells Mark that after the blackout he saw a grouping of dead crows in the prison courtyard. In his vision, he knew that he was freed because he told Mark about the crows dying. He gives Mark a book on birds saying it may be helpful in his investigation. Geyer also admits that he has no idea why the blackout lasted 137 seconds. This guy played them and Mark knows it.

Charlie’s vision may have involved the mysterious D. Gibbons. Mark is worried that Charlie may be in danger. He’s confides in Aaron, as he’s also a dad and understands his concerns. Aaron is dealing with his own fatherly issues as he visits his ex-wife, Kate, to tell her that their daughter, Tracy, is alive. He saw it in his vision.

Aaron wants Kate to sign an affidavit to exhume Tracy’s remains, but she refuses. He then asks for Mark’s help to get around the legal red tape and Demetri provides him with the needed warrant. Aaron visits Kate once more to tell her that test results confirm the body they buried is, indeed, Tracy’s. Kate was right. Their daughter is dead. But if that’s true, we’re still wondering why she’s alive in Aaron’s flash.

Olivia has lunch with Wedeck’s wife, Felicia (Gina Torres), who tells about her vision. She was tucking a young boy into bed. Though she’s never seen him before, the boy refers to her as “Mom.” At a memorial service for fallen FBI agents, Wedeck addresses the mourners as Felicia gazes into the crowd. She sees what we’re guessing is the young son of a deceased agent. It’s the same boy from her flash, the one who called her Mom.

After the service, Demetri tells Zoey that they should go forward with their “D-Day wedding,” meaning he wants to plan the ceremony for April 29, 2010. He says to her, “I want us to make our future happen.”

Mark and Janis do some research and discover that crows didn’t just die outside of Geyer’s cell the day of the blackout; they perished all over the world. There was another instance of this phenomenon. In the Ganwar region of Somalia, all crows died on the same day in October of 1991. The inhabitants of the region claim to have suffered a mass loss of consciousness. Mark says, “We’ve been so worried the blackout might happen again, we haven’t stopped to ask ourselves…what if it happened before?”

Our final image features a young boy herding sheep in 1991 Somalia. A disturbing noise from above causes him to gaze skyward. Crows scatter in frantic flight before finally plummeting to the Earth. The boy looks down at the deceased birds until his attention is ultimately drawn elsewhere. Standing before him in the distance is a soaring, mystifying tower. We don’t know what this means, but at least we now know what a sekunden is.

[Parking des locaux du FBI – Demetri se dirige vers sa voiture quand son téléphone se met à sonner]

DEMETRI : Allo ?

FEMME MYSTERIEUSE : Mr Noh ? Pardon de vous déranger à une heure pareille, mais j’appelle au sujet du message que vous avez laissé sur le site web de la Mosaïque.

DEMETRI : Comment vous avez eu ce numéro ?

[La femme se tient sur le balcon d’un immeuble de Hong Kong]

FEMME MYSTERIEUSE : Je ne peux pas vous divulguer cette information mais je peux vous dire que ma vision vous concerne.

DEMETRI : Continuez.

FEMME MYSTERIEUSE : Dans mon flash, je lisais un compte-rendu des services de renseignement. Et, je suis vraiment navrée, il n’existe pas de manière délicate d’annoncer ce genre de chose mais, malheureusement, le 15 mars prochain, vous allez mourir assassiné. 

DEMETRI : Quoi ? Je peux savoir de quoi vous parlez ?

FEMME MYSTERIEUSE : Je comprends que vous puissiez être bouleversé, mais j’espère seulement qu’après avoir appris ce que j’ai vu dans mon flash, vous ferez tout pour éviter de vous faire tuer.

DEMETRI : Il y avait le nom de mon meurtrier dans ce compte-rendu ?

FEMME MYSTERIEUSE : Non, il n’en parlait pas.

DEMETRI : Dans ce cas, il disait quoi ?

FEMME MYSTERIEUSE : Ce que j’ai pu lire, c’est que vous étiez un agent du FBI qui s’était fait tirer dessus et pris trois balles dans la poitrine.

DEMETRI : Vous devez m’en dire plus, d’accord ? Donnez-moi des détails. C’était quoi ce compte-rendu, exactement ?

FEMME MYSTERIEUSE : Je m’excuse Mr Noh. Il va falloir que je raccroche tout de suite.

DEMETRI : Non, pas maintenant ! Allo ? Allo ? Allo ? Allo ?

FEMME MYSTERIEUSE : Je suis désolée, mais votre correspondant est indisponible.

 

[GENERIQUE]

 

[Dans une prison de Munich, en Allemagne – Un prisonnier et un garde se promènent, chacun d’un côté du grillage]

Herr GEYER, En allemand : Alors, qu’avez-vous vu, Herr Schultz ? Epargnez un vieil homme.

Herr SCHULTZ : Moi, je déjeunais avec la même vieille femme…, Mme Schultz. Et la conversation était aussi comme d’habitude, ce qui revient à dire qu’il n’y en avait aucune.

Herr GEYER : Cela semble terrible.

Herr SCHULTZ : Et vous, Herr Geyer ? Qu’avez-vous vu dans votre futur ?

Herr GEYER : Quelque chose qui assurera ma sortie de cet endroit détestable.

 

[Chez les Benford Charlie prend son petit déjeuner devant la télé, aux côtés de son père qui a l’air inquiet. Olivia est au téléphone]

OLIVIA : Bonjour, Nicole. C’est encore Olivia. Ecoute, ma grande. Sache qu’on n’est pas en colère, d’accord ? Seulement, on se fait du souci pour toi. Alors s’il te plaît passe-moi un coup de fil pour nous dire que tout va bien. Je compte sur toi, Nicole. A très vite, au revoir. [Elle raccroche] Il va encore falloir qu’on se débrouille sans elle aujourd’hui.

MARK : Je peux passer prendre Charlie après l’école. Je l’emmènerai au boulot avec moi.

OLIVIA : T’es sûr ?

MARK : Ouais, on va passer la journée à croiser les données des agences de renseignement du monde entier, alors… Ca me changera un peu les idées.

OLIVIA : D’accord.

[Quelqu’un sonne à la porte]

MARK : C’est Aaron.

OLIVIA : Qu’est-ce qu’il vient faire là ?

MARK : Le téléphone est en panne. Il va jeter un petit coup d’œil.

OLIVIA : Je viens juste d’appeler Nicole !

MARK : C’est… un problème sur la ligne de mon bureau.

[Mark ouvre la porte à Aaron, et il s se rendent dans son bureau]

AARON : Tu m’as appelé avec la ligne de ton bureau en disant que c’était urgent. Donc tu viens de mentir à Olivia… Si tu veux changer le futur et sauver ton mariage, commence par ne pas avoir de secrets pour ta femme. C’est seulement un petit conseil de la part d’un mec déjà divorcé.

MARK : Nan, c’est différent. C’est à propos de Charlie.

AARON : Quoi ? Qu’est-ce qu’il s’est passé ?

MARK : Tu sais à quel point elle est terrifiée à cause de ce qu’elle a vu. Et en ce moment, on enquête sur un homme qu’on appelle D. Gibbons. Je pense qu’il était dans le flash de Charlie. Elle m’a parlé de lui. Elle a dit « D. Gibbons est un méchant monsieur. »

AARON : Comment est-ce que c’est possible ?

MARK : J’en sais rien, mais dans ma vision, des hommes masqués débarquaient dans les bureaux du FBI. Peut-être que D. Gibbons a un rapport avec eux.

AARON : Tu penses que les personnes qui en auront après toi, en auront aussi après Charlie ?

MARK : Et si cette enquête mettait en danger toute ma famille ?

AARON : Quoi ? C’est pas toujours le cas dans ton boulot ? Et c’est pas plutôt à quelqu’un du FBI que tu devrais parler de ça ?

MARK : Le Black-Out a changé toute la donne.

AARON : Je vais te dire ce que moi je ferais. Et là, c’est le père qui te parle. Si quelqu’un veut s’en prendre à ta famille, la meilleure chose à faire, c’est de les arrêter avant qu’ils agissent. Le monde a changé. Alors peut-être que les règles, elles aussi, ont changé. Et si ça m’arrivait à moi, je serais prêt à tout pour la protéger.

 

[A l’aéroport de Seattle, Washingtondans un avion, quasiment vide]

COMMANDANT DE BORD, via intercom : Mesdames et Messieurs, ici le commandant. Bienvenus à bord du vol 82, à destination de Los Angeles. Nous venons de recevoir le feu vert de la tour de contrôle et décollerons une fois que tous vos effets personnels seront dans les compartiments prévus à cet effet.

[Zoey  envoie un texto à Demetri : « Sur le point de décoller. A bientôt ». Elle range son téléphone, le passager à côté d’elle l’aborde]

HOMME : Alors ? Vous rentrez ou vous partez en voyage ?

ZOEY : Je rentre pour retrouver mon fiancé. Je suis coincée ici depuis le Black-Out. Et comme le trafic aérien n’a repris qu’aujourd’hui, je me suis jetée sur le premier vol qu’ils avaient.

HOMME : Vous faisiez quoi à Seattle ?

ZOEY : Je suis avocate, en droit pénal. Et vous ? Pourquoi vous êtes là ?

HOMME : Je n’ai pas le choix. Je suis le président de cette compagnie aérienne. Tous les employés doivent prendre l’avion aujourd’hui pour prouver à nos clients, qu’ils peuvent à nouveau voler en toute sécurité.

ZOEY : Vous pensez que c’est la vérité ?

HOMME : J’en doute pas une seconde. [Il tend son verre vide vers une hôtesse de l’air] La même chose !

 

[Locaux du FBI – Demetri se dirige vers Al Gough]

DEMETRI : Gough ?

AL : Ouais.

DEMETRI : Je peux te demander un service ?

AL : Bien sûr, je t’écoute.

DEMETRI : Hier soir, j’ai reçu un appel d’un numéro masqué. Tu peux demander aux gars du labo d’essayer de le retracer et de voir s’ils peuvent trouver les antennes relais qui ont transmis ce signal ?

AL : Le niveau de priorité ?

DEMETRI : Nucléaire… [Demetri s’éloigne]

 

[Bureau de Vreede – Mark entre]

MARK : Ca avance ?

VREEDE: Je vais vous dire un truc. Je regrette le bon vieux temps où personne n’était obligé de partager ses sources avec des services étrangers. On aura pris notre retraite bien avant d’avoir fini de croiser toutes les données qu’on nous a envoyées. [Vreede parcourt un dossier] Le royaume des Tonga… Je savais même pas qu’ils avaient un service de renseignements. Selon eux, les flashs sont la conséquence de la prolifération du phytoplancton.

JANIS : C’est de la rigolade, comparé à la folle théorie que j’ai sous les yeux. Les flashs ont été provoqués par un gaz toxique relâché des entrailles les plus profondes de la Terre à cause d’un glissement de plaques tectoniques.

VREEDE: Alors la Terre a pété et on a tous perdu connaissance. Moi je trouve que ça se tient. Ah ! Celle-là nous a été envoyée par une de nos antennes en Allemagne. Apparemment, un prisonnier, un ancien nazi qui s’appelle Rudolph Geier, prétendrait savoir pourquoi le Black-Out aurait duré exactement 137 Sekunden. [Mark arrête de lire son dossier et lève la tête] Sekunden, ça veut dire secondes en allemand.

[Mark revoit un bout de son flash]

MARK : Attends une minute, le type prétend savoir ça ? T’as une photo de lui s’il te plaît ? [Vreede lui tend une photographie de Geyer] C’est lui. Il était sur mon tableau. Il faut qu’on suive la piste du nazi.

JANIS : Et on se baserait sur quoi, Mark ? Ton sixième sens inné ?

VREEDE: Non, c’est encore plus dingue, Janis ! Rudolph Geyer aurait exigé de ne parler qu’à Mark Benford en personne.

[Bureau de Wedeck – Mark et Janis essaient de convaincre Wedeck de les laisser aller en Allemagne pour rencontrer Geyer]

WEDECK : Alors, laissez-moi résumer la situation. Nos agents travaillent 24h sur 24 pour identifier les deux mecs éveillés pendant le Black-Out. Rien que cette semaine, je dois écrire un éloge funèbre pour huit de nos agents. Huit ! Et vous, vous voulez vous envoler en Allemagne pour parler à un nazi…

MARK : Hé bien, en fait, c’est un ancien nazi…

WEDECK : Oh ! Il fallait le dire plus tôt, je me sens beaucoup mieux !

MARK : Rudolph Geyer a demandé à me rencontrer en personne.

WEDECK : Et comment il peut vous connaitre ce Geyer ?

MARK : J’en ai aucune idée, mais il a dit qu’il pouvait expliquer pourquoi le Black-Out avait duré exactement 137 secondes. Il ne parlera pas à moins que j’aille sur place.

WEDECK : Et pendant votre petit voyage, vous n’avancerez pas d’un pouce sur le Suspect Zéro, ou encore sur D. Gibbons !

MARK : La NSA travaille toujours sur la vidéo du Suspect Zéro et le labo est sur le portable de D. Gibbons. Mais pour l’instant, notre seule piste, c’est Geyer. Et il détient peut-être des informations qui nous conduirons… à ces deux mecs.

WEDECK : Prenez vos billets.

 

[Aéroport de Los Angeles – Demetri accueille sa fiancée, Zoey, avec un bouquet de roses jaunes à la main – Ils s’embrassent]

J’ai cru que j’allais jamais te revoir.

DEMETRI : Moi aussi. [Ils s’embrassent à nouveaux]

ZOEY : C’est bon, je peux te le dire maintenant ?

DEMETRI : Tu veux me dire quoi ?

ZOEY : Ce que j’ai vu dans mon flash !

DEMETRI : Nan.

ZOEY : Pourquoi t’en fait tout un plat ? De toute façon, on a forcément vu la même chose !

DEMETRI, en lui tendant le bouquet de fleur : Tiens, c’est pour toi, et si tu y tiens vraiment, on pourra en parler, ou alors on peut aller à l’hôtel !

ZOEY : Si tu me prends par les sentiments…  [Ils quittent l’aéroport]

 

[Aaron rentre dans un bar, le Tinhorn Flats, dirigé par Kate Stark, son ex-femme]

KATE STARK: Qu’est-ce que je vous sers ?

AARON : Je vais juste prendre un jus de fruits.

[La barmaid, Kate, arrête de faire ce qu’elle était en train de faire et fixe Aaron du regard, sans bouger]

KATE : Je peux savoir ce que tu fous là ?

AARON : Notre fille est en vie, Kate. Je l’ai vue pendant le Black-Out. Dans mon flash, je me voyais avec elle. [On voit un bout du flash d’Aaron] Elle était blessée et je pense qu’on se trouvait quelque part en Afghanistan.

KATE : T’es sûr que t’étais pas mort ? T’étais peut-être avec elle au paradis ? Ouais, peut-être que tu devrais en parler chez tes alcooliques anonymes !

AARON : Je suis sérieux… Tout le monde dit que ces flashs sont réels, qu’on a un aperçu de ce qu’il va arriver !

[Kate se verse un verre]

KATE : Ce qui va arriver ? Tu veux savoir ce que j’ai vu ? Ca ! Je faisais ce que je suis en train de faire. C'est-à-dire exactement la même chose que ces 20 dernières années ! [Elle pointe deux hommes assis à une table du doigt] Et eux, là, ces deux connards d’habitués ! Hé bien, ils étaient dans mon flash. Et ce que toi, t’as vu, c’est que t’aimerais voir arriver ! Alors, laisse-la, s’en aller…

AARON : J’peux pas, maintenant que je sais qu’elle a besoin de moi…. Elle est vivante, j’en suis persuadé !

KATE : Aaron, arrête ! Elle est morte et enterrée ! Ca n’a rien à voir avec le Black-Out. C’est seulement un prétexte pour justifier un fantasme, parce que tu te sens coupable. Parce que c’est à cause de toi si elle a décidé de devenir militaire.

AARON : C’est pas vrai…

KATE : Si, c’est vrai et tu le sais ! C’était la petite princesse adorée, qui voulait à tout prix suivre ton exemple. [Kate fait le tour du bar et attrape le bras d’Aaron] Et pourquoi tu fais ça, de toute façon ! Qu’est-ce que tu attends de moi, hein ?

AARON : Kate ! C’est bon, [Aaron dégage son bras et recule] c’est bon, je m’en vais ! Je veux juste ta signature. [Il pose les papiers sur le bar et sort un stylo] J’ai besoin que tu me signe une autorisation écrite pour que je puisse faire exhumer ses restes.

KATE : J’ai pas l’intention de te la signer, Aaron. Alors prend ça, et tire-toi d’ici, d’accord ? [Kate pousse Aaron vers la sortie et retourne derrière son bar]

AARON : Je vais trouver notre fille, que tu m’aides ou pas, Kate. Et quand je l’aurai trouvée, je te tiendrai au courant.

 

[Dans une chambre d’hôtel Demetri et sa fiancée sont allongés sur un lit, nus sous les couvertures]

ZOEY : C’est la deuxième fois que je perds connaissance cette semaine ! Est-ce que je peux enfin te ire ce que j’ai vu ?

DEMETRI : Je t’écoute…

[On voit le flash de Zoey en même qu’elle le décrit à Demetri : Elle marche pieds nu sur une plage, en robe blanche]

ZOEY : C’était notre mariage. Il avait lieu sur une plage, à Hawaï, là où on était le printemps dernier. C’était si paisible ! Le vent, les vagues, tout était parfait !

DEMETRI : Et tu m’as vu sur cette plage ?

ZOEY : Oui ! Et toi ? Tu m’as vu ?

DEMETRI : Oui. Bien sûr que je t’ai vu ! Dans ta robe blanche, marchant pieds nus, mon amour, tu étais magnifique ! Tu viens de le décrire parfaitement.

ZOEY : Tu te rends compte que ce sera le jour de notre mariage… C’est dingue !

DEMETRI : Le 29 avril… le jour J. Avec tout ce qui s’est passé mon amour, je pense qu’il vaudrait mieux ne pas fixer de date.

ZOEY : On l’a déjà fait… c’est trop tard. On ne peut plus reculer. On doit laisser le futur se dérouler comme prévu.

 

[Prison de MunichJanis et Mark arrivent à la prison et sont accueillis par deux hommes]

KRIEGER : Bienvenus à Munich.

MARK : Agent Benford, agent Brooke.

KRIEGER : Stefan Krieger.

JANIS : Bonsoir

KRIEGER : Je m’occuperai de vous pendant votre séjour, je serai votre agent de liaison.

[Ils rentrent dans le complexe]

MARK :  Merci d’avoir fait aussi vite pour arranger cette rencontre.

[Ils sont désormais dans un couloir de la prison]

KRIEGER : Vous êtes ici en tant qu’invités du gouvernement allemand. De ce fait, vous n’avez aucune autorité et vous êtes tenus de respecter tous nos protocoles. On est d’accord ?

MARK : On est d’accord.

JANIS : Cet endroit est rempli de fantômes. Ce n’est pas ici que Sophie Schall et le groupe de résistants antinazis nommé la Rose Blanche furent exécutés ?

KRIEGER : Ce n’est pas votre pays qui a éradiqué ses autochtones, à savoir les indiens d’Amérique ? Et ce n’est pas voter pays qui a élevé l’esclavage au rang de philosophie pendant plus de 250 ans ?

MARK : On a aussi offert au monde Britney Spears…

[On entend un buzz et une porte s’ouvre. Un garde tient la porte. Geyer est assis dans la pièce en compagne d’un autre homme. De l’autre côté de la vitre, Mark et Stefan discutent]

KRIEGER : Rudolph Geyer aime bien se faire passer pour un vieil homme fatigué, fragile et un peu distant. Mais dois-je vous rappeler qu’il a réussi à échapper à toutes les polices du monde pendant plus d’un demi-siècle, passant au moins une vingtaine de ces années sur le sol des Etats-Unis d’Amériques. C’est ce qu’on appelle un meurtrier impénitent. Toute son n’existence n’est basée que sur le mensonge et la dissimulation. N’oubliez jamais ça. [Le groupe entre dans la pièce] Herr Geyer ?

[Le vieil homme se lève, ainsi que l’autre homme. Il attend que les trois agents s’assoient avant de se rasseoir]

GEYER : Bonjour messieurs, mademoiselle. J’attendais ce moment depuis bien longtemps, Benford. Je vous rencontre enfin.

MARK : Comment connaissez-vous mon nom ?

GEYER : Hé bien, je l’ai vu dans mon flash.

MARK : Vous disiez avoir des informations concernant le Black-Out, à propos du temps qu’il a duré.

GEYER : Les choses ne sont pas aussi simples. Vous devez savoir qu’avant ma malencontreuse incarcération, j’ai vécu en Amérique pas mal de temps. Et la patrie du capitalisme m’a appris qu’on n’avait jamais rien sans rien.

KRIEGER : Nous l’avions prévu, Herr Geyer. Alors sachez qu’après avoir vérifié vos informations, nous vous transfèreront dans une prison plus confortable, où vous serez mieux traité.

[Geyer dit quelque chose à Krieger en allemand. Personne ne réagit]

GEYER : Merci ! J’apprécie votre geste. Mais j’ai bien peur que cela ne soit pas suffisant. Alors, j’irai droit au but. Je veux retourner en Amérique. Et je veux que toutes les charges retenues contre moi soient abandonnées. Toutes, entendues ?

MARK : Ca n’arrivera jamais.

AVOCAT de Geyer : J’interdis formellement à mon client de vous révéler quoi que ce soit tant qu’il n’aura pas obtenu sa grâce.

GEYER : On dirait qu’on est en plein western ! Dans une scène de duel au milieu de la scène. Lequel de nous clignera des yeux le premier ? Avant de me répondre, n’oubliez surtout pas une chose. Je n’ai rien à perdre !

[Quelques instants plus tard, Janis, Mark et Krieger sont dans le couloir]

JANIS : J’y crois pas une seule seconde. C’est tout bénef’ pour lui ! Alors que nous, dans le meilleur des cas, il nous aura fait tourner en bourrique quelques jours et au pire, il sort libre de cette prison. Et on n’est pas plus avancé !

MARK : Il faut trouver un moyen de se couvrir s’il nous ment.

JANIS : Tu as entendu son avocat. Il a été très clair sur les termes de l’accord. Mark, on aura abandonné toutes les charges et on aura rien du tout en échange. Tu verras…

MARK : T’en sais rien. Tout ce qu’on sait, c’est que dans 6 mois, Geyer sera une des pièces du puzzle qui permettra de …

JANIS : Tu réalises ce que t’es en train de dire ? Dans 6 mois… Nan, mais tu t’entends ! Je t’en prie, pour l’instant, tout ce qu’on sait c’est justement qu’on ne sait absolument rien du tout. Et toi, tu envisage la possibilité de libérer un ancien criminel de guerre qui ne nous apprendra peut-être rien. C’est de la folie.

MARK : Janis, il y a plusieurs milliards de personnes, plusieurs milliards, qui veulent des réponses. L’humanité toute entière doit savoir ce qu’il s’est produit et se cela va se reproduire un jour. Cette ordure me donne envie de dégueuler. Mais il a 86 ans, il n’en a plus pour longtemps. Crois-moi, je le tuerai bien de mes propres mains. Mais je sus obligé de me demander si la fin ne justifie pas les moyens, pour une fois.

JANIS : Non, ce n’est jamais le cas. Jamais, et de toute façon, son âge n’a rien à voir là-dedans. Il n’y a pas de prescription quand on parle du diable. Geyer mérite sa punition. Et ses victimes méritent qu’on punisse le mal qu’il a fait. Alors tu n’as pas le droit de les en priver pour un simple espoir.

 

[Cafétéria de l’hôpital - Olivia et Felicia Wedeck déjeunent ensemble]

FELICIA : Comment Mark réagit à tout ça ?

OLIVA : Comme d’habitude. Il se plonge à fond dans le boulot. Comment réagit Stan ?

FELICIA : Comme lui. Depuis qu’il a été promu directeur adjoint, il est convaincu qu’il doit travailler deux fois plus que n’importe quel agent du FBI. Cette semaine, il a enfilé deux nuits blanches à peaufiner son éloge pour la cérémonie commémorative.

OLIVA : Ah, c’est vrai…

FELICIA : Comme si, en trouvant les mots justes, il pourrait ramener ses agents à la vie.

OLIVA : Et bien, Mark, lui, est convaincu que ce qu’il a vu dans son flash pourra tous nous sauver.

FELICIA : Donc, Mark s’est vu en sauveur du l’humanité. Et toi, qu’est-ce que t’as vu ?

[On voit un bout du flash d’Olivia]

OLIVA : J’ai rien vu d’important. T’as vu quoi, toi ?

FELICIA : J’étais à la maison, dans la chambre de Jason. Mais ses affaires n’étaient plus là.

[On voit le flash de Felicia en même temps qu’elle le décrit]

OLIVA : C’est normal, il est à l’université, non ?

FELICIA : Il rentre quand même pour les vacances. Mais dans mon flash, toutes ses affaires avaient disparu et remplacées par celles d’un petit garçon. Il devait avoir 8 ou 9 ans. Et je le bordais pour la nuit.

OLIVA : Et t’avais jamais vu cet enfant de ta vie ?

FELICIA : Non. Non, jamais. Mais tout le monde dit que ces flashs sont réels. Alors je ne sais pas comment, mais, dans les 6 prochains mois, ce petit garçon va débarquer dans ma vie et je vais devenir sa mère. Je refuse de croire que ces flashs sont dus au hasard et n’ont pas d’importance. Tout ça a un but. Tu le sais.

 

[Prison de Munich – Geyer, son avocat, Krieger, Janis et Mark sont de nouveau réunis]

AVOCAT de Geyer : Nous avons une proposition à vous faire.

GEYER : Une partie de l’information maintenant, et l’autre plus tard.

AVOCAT de Geyer : Afin de vous prouver qu’il dit vrai, il vous donnera certains aspects de son flash que vous irez vérifier. Vous lui offrirez l’amnistie et, ensuite, il vous dira tout ce qu’il vous reste à savoir.

MARK : C’est d’accord. Le Black-Out a duré 137 secondes. Pourquoi ?

GEYER : A l’époque où je travaillais à Treblinka, j’ai été amené à rencontrer de nombreux juifs. Rien de plus normal, me direz-vous. Mais le fait est qu’à force de les côtoyer, j’ai fini par apprendre certaines parties de leurs croyances et aussi de leur culture.

JANIS : Je ne vois pas trop où cela nous mène ?

GEYER : Bon, hé bien, dîtes-moi Mlle Brooke, pourquoi portez-vous une bague comme le faîtes à votre pouce gauche ?

MARK : En quoi c’est important ?

GEYER : Je vous l’apprends peut-être, mais dans certains pays de l’Europe de l’Est, hé bien, l’homosexualité est illégale. Quand une femme met une bague à son pouce gauche, c’est pour donner une information sur ses préférences sexuelles.

MARK : Qu’est-ce que cela a à voir avec notre enquête ?

GEYER : Tout ! Et rien du tout ! Je voulais seulement faire référence à un certain type de code. Ce qui me mène maintenant à vous parler d’un autre type de code. Connaissez-vous la Cabale ?

KRIEGER : C’est un recueil d’enseignements ésotériques de la mystique juive.

GEYER : Dans la Cabale, il faut savoir que tout a un sens caché et c’est mystique. Je vais vous épeler le mot cabale en hébreux. QOF, BEIT, LAMED, HEI. Or, dans l’alphabet hébreux, on attribue à chaque lettre un nombre précis, toujours le même. Et si vous additionnez tous ces nombres, on appelle ça la gématrya, vous obtenez 137, c'est-à-dire le nombre exact de secondes qu’a duré le Black-Out. 2 minutes et 17 secondes.

[Mark est furieux. Il se lève et tape du point sur la table]

MARK : Ecoutez-moi bien ! La seule raison pour laquelle je respire le même air que vous, c’est parce que vous avez dit avoir des informations  importantes. Et vous avez exactement une minute pour réussir à me le prouver. Ou je me tire d’ici.

GEYER : Non, vous ne partirez pas. Pas tout de suite. Je détiens une information qui se révèlera d’une importance capitale pour mener votre enquête. Et si j’en suis sûr, c’est parce que dans mon flash, j’avais le privilège de pouvoir fouler à nouveau le sol des Etats-Unis d’Amérique. J’avais acheté ma libération avec la seconde partie de mon information que je suis prêt à partager avec vous.

MARK : Qu’avez-vous vu ?

[On voit le flash de Geyer en même temps qu’il le décrit]

GEYER : J’étais dans un aéroport américain. Je ne sais pas lequel. J’étais en train de passer la douane. Il y avait un jeune homme qui contrôlait mes papiers Je me souviens du nom sur son badge, Jérome Murphy.

MARK : Un meurtre ? Un meurtre de qui ?

AVOCAT de Geyer : C’est tout ce que mon client peut vous révéler pour l’instant. Localisez le douanier dont il vous a parlé, Jérome Murphy. Comparez son flash avec celui de mon client, et  vous constaterez qu’il dit la vérité.

KRIEGER : Ca vous plaît qu’on vous accorde de l’importance ? J’espère que oui, Geyer. Parce que vous ne quitterez jamais cet endroit.

GEYER : Si je m’en vais de cette prison, ce sera le 29 avril de l’année prochaine. C’est mon futur et il s’est déjà produit. [Un garde ouvre la porte]

 

KRIEGER : Je n’arrive pas à croire que vous marchez là-dedans.

MARK : On va d’abord vérifier les éléments de son flash, et s’ils se confirment, cela veut dire que Geyer sera libre dans 6 mois, et cela prouvera la vérité.

KRIEGER : Ou qu’on aura gobé ses conneries ! Vous êtes d’accord avec ça ?

[Le téléphone de Mark sonne. Il répond]

MARK : Benford.

AARON : Salut, c’est moi. T’as une minute ?

MARK : Aaron, qu’est-ce qu’il y a ?

AARON : Il faut que tu me rendes un service. Un énorme service. Ca concerne Tracy. Je voudrais faire exhumer ses restes, pratiquer un test ADN et les comparer à ceux de son dossier médical.

MARK : Aaron…

AARON : Non, Mark ! Je sais ce que tu vas dire. Je t’écouterai, je serai même prêt à laisser tomber. Mais tu peux me jurer que tu ne ferais pas la même chose si c’était Charlie ?

MARK : D’accord. Faxe-moi les papiers. J’accélèrerai la procédure.

AARON : Il n’y a pas de papiers. Parce qu’ils ne sont pas signés et, si ils ne sont pas signés, c’est parce qu’il faut qu’il  y ait pas la signature de Kate. Alors j’ai besoin que tu fasses un peu plus que de la paperasse.

MARK : Aaron…

AARON : Je t’ai dit que c’était un énorme service.

MARK : Mis à part le fait que ce soit illégal, tu a pensé à ce qui se passerait si les résultats étaient positifs et que la personne enterrée dans ce cercueil était bien Tracy ?

AARON : Je l’ai vue, Mark. Je l’ai vue, et elle était en vie.

MARK : Ce que tu as vu est impossible.

AARON : C’est la raison pour laquelle on appelle ça avoir la foi. Tu n’as jamais eu foi en quelque chose ?

 

[Locaux du FBI – Demetri est au téléphone avec Mark]

DEMETRI : Ecoute, Mark, je suis un peu occupé là. Excuses-moi, en ce moment, je suis un peu…Ah nan, pas du tout, tout va bien avec Zoey. Dis-lui que je m’en occupe, que je l’appelle dès que j’aurai obtenu le mandat. D’accord ?

WEDECK : Un mandat ? Il vous en faut un pour le douanier ?

DEMETRI : Nan, c’est… c’est pour autre chose. Mais en ce qui concerne le douanier, Marcie a épluché les registres. Il n’y a aucun Jérome Murphy, travaillant pour les douanes américaines dans n’importe quel aéroport des Etats-Unis.

WEDECK : Vous avez vérifié les postulants ?

DEMETRI : Non, Geyer dit avoir parlé à un agent en service.

WEDECK : C’est dans 6 mois qu’il lui parlera. Peut-être que le même type n’a pas encore été engagé. Passez l’info à Marcie et dites-lui de vérifier toutes les candidatures. Y a un problème ?

DEMETRI : J’ai la tête ailleurs depuis ce matin.

WEDECK : Demetri.

DEMETRI : Ouais.

WEDECK : Ressaisissez-vous.

 

[Demetri frappe à la porte d’une maison de suburb. On entend de la musique provenant de l’intérieur de la maison – « Boogie shoes » de K.C. and The Sunshine]

DEMETRI : Y a quelqu’un ? Mr Murphy, vous êtes là ? [Demetri fait le tour de la maison] Y a quelqu’un ? [Demetri regarde par la baie vitrée à l’arrière de la maison et voir un homme de forte corpulance en train de danser en caleçon] Hé ! Hé ! Jérome Murphy ? FBI, vous avez une minute ? [La musique s’arrête. Jerome a mis une robe de chambre et est assis dans une chaise]

JEROME : Alors, je vais pris, c’est ça ? J’vais vraiment avoir ce boulot de douanier ? C’est pas vrai ! Je l’avais vu mais j’y croyais pas trop. Enfin, vous voyez ce que je veux dire ? Ca déchire tout ! J’étais sûr d’avoir loupé les tests physiques. J’aurai le flingue et tout l’attirail ?

DEMETRI : Jérome, il va falloir vous concentrer, d’accord ? Le FBI essaie de corroborer la vision d’un suspect qui prétend vous avoir vu dans son flash, comme douanier. Vous comprenez ce que je dis ?

JEROME : Ouais, bien sûr. Aucun problème. Ca veut dire quoi « corroborer » ?

[Demetri montre la photo de Geyer à Jérome]

DEMETRI : J’ai besoin que vous me disiez ce que vous avez vu dans votre flash, afin de savoir si c’est la même que ce que cet homme prétend avoir vu dans le sien.

JEROME : Ouais, j’le connais ce vieux ! Je bossais dans un aéroport, c’est vraiment un truc de ouf ! [On voit un bout du flash de Jérome] Le badge, l’uniforme, j’avais enfin un but dans la vie. Le lendemain du Black-Out, je suis allé déposer ma candidature.

DEMETRI : Vous vous rappelez autre chose ? Je sais pas un truc étrange ?

JEROME : Oui, maintenant que vous le dîtes. Il a dit un truc sur un meurtre. J’me suis dit que j’avais du mal comprendre.

DEMETRI : D’accord. J’aurai peut-être encore besoin de vous.

JEROME : Oh, heu… Je peux vous expliquer ce que c’est !

DEMETRI : Nan, nan, c’est bon, c’est un bong.

JEROME : Il est pas à moi. Il est… à mon coloc’… Ecoutez, on est potes, non ? Si je me fais choper pour ça, c’est fini pour moi. Ils m’embaucheront pas si ça apparait dans mon casier.

DEMETRI : Ouais, ça m’étonnerait en effet.

JEROME : Mais je le faisais pourtant. Je m’suis vu en train de faire ce job. J’me suis vu avec un super uniforme. Et ça serait pas arrivé si vous m’aviez coffré. Enfin, ça n’arrivera pas si vous me coffrer. Ce que j’essaie de vous dire, c’est que mon futur dépend de la décision que vous allez prendre.

 

[Munich Mark et Janis sont dans un vieil hôtel]

Serveuse : Tenez.

JANIS : Merci. J’te paye un verre ?

MARK : Non, merci.

[Mark s’assoit à la table de Janis. Janis prend son verre et porte un toast]

JANIS : Je lève mon verre à la relativité de la morale.

MARK : J’suis désolé que tu prennes tout ça aussi mal.

JANIS : Oui, et je suis désolée que tu prennes tout ça à la légère.

MARK : Te braque pas contre moi, Janis.

JANIS : Et toi, te cache pas derrière ta plaque. C’est toi qui prends les décisions dans cette enquête, Mark. Toi seul. Reconnais-le. Ce sera déjà ça…

MARK : Très bien, c’est moi qui ais pris les décisions, mais c’est ce qu’on fait tous les jours. On doit rabacher les petits dealers pour remonter au distributeur et libérer les petites frappes pour coffrer les parrains.

JANIS : Mais il doit y avoir des limites à respecter, Mark. Il doit y avoir des personnes avec lesquelles on ne négocie pas, on ne transige pas. Et je suis vraiment désolée, mais si  on n’arrive même pas à les respecter avec un nazi, alors tout ce pourquoi on se bat n’a plus de sens.

MARK : Ca t’est déjà arrivé d’avoir foi en quelque chose ?

JANIS : Quel est le rapport avec notre enquête ?

MARK : Je vais te le dire. Si je fais tout comme ça, c’est parce que j’ai foi en ce que j’ai vu et je suis persuadé que la photo de Geyer dans mon flash signifie que son information sera importante pour nous.

JANIS : Justement, il est peut-être là le problème. Parce que, ce que moi j’ai vu dans mon flash, c’était que j’attendais un bébé, mais je ne sais même pas si j’en veux un. Alors comment tu veux que j’ai foi en quelque chose qui n’est peut-être même pas réel ?

MARK : Donc c’est toi qui a un problème. Parce que c’est ça avoir la foi. [Son téléphone sonne. IL répond] Benford.

WEDECK : Demetri a trouvé le douanier dont a parlé votre nazi. Ils ont eu le même flash.

MARK : Alors c’est qu’il dit la vérité.

WEDECK : J’ai appelé le département d’Etat pour qu’ils commencent à faire pression sur le gouvernement allemand.

MARK : Vous êtes sûr ?

WEDECK : Nan, évidemment. Mais j’ai l’impression que je vais devoir m’habituer à penser comme ça. On va tous devoir s’y habituer. Le monde a changé. Désormais, nous prenons tous des décisions en fonction de ce qui va arriver, et pas de ce qui pourrait arriver. Ca nous fait faire des choses qu’on ne ferait pas en temps normal. [On voit Demetri donner les papiers d’exhumation à Aaron au cimetière où est censée être enterrée Tracy] On aurait pu croire que connaitre le futur nous rendrait plus sereins sur ce qui allait nous arriver. Et il s’est passé exactement le contraire. Aujourd’hui, on vit tous pour le futur. Et surtout, en fonction du futur.

 

[Locaux du FBI – Al Gough trouve Demetri pour lui donner ses résultats sur le traçage de l’appel masqué]

AL : Demetri, on a rien trouvé sur ton numéro masqué. Les gars du labo ont pu retracer l’appel jusqu’aux côtes new-yorkaises, mais après ça, le signal semble provenir de deux antennes relais en même temps. Quelque soit la personne qui t’a appelé, elle sait couvrir ses traces.

DEMETRI : Merci d’avoir essayé. [Gough s’éloigne] Gough ? Tu peux sortir tous les appels qui ont été passés par ces antennes relais ?

AL : Y en a sûrement plus d’un million qui ont été passé en même temps que le tien.

DEMETRI : Oui, je sais.

 

[Prison de Munich – Krieger rentre précipitamment dans la pièce où se trouvent Mark et Geyer]

KRIEGER : Vous ne pouvez pas faire ça ! Il vous faut l’accord de mon gouvernement pour libérer Geyer. Et mes supérieurs…

MARK : … ont signé l’amnistie, il y a à peine cinq minutes. Félicitations, vous êtes un homme libre.

GEYER : C’est aussi simple que ça !

MARK : On vous écoute.

GEYER : Eh bien, j’ai perdu connaissance comme tout le monde. J’ai eu mon flash qui s’est passé comme je vous l’ai décrit. Ensuite, je me suis réveillé. J’ai regardé par la fenêtre, J’ai vu la ville au loin, elle était en train de brûler. Et puis, là, sur le sol, le sol, la cour de la prison, j’ai vu des corbeaux. Ils étaient morts.

MARK : Des corbeaux morts ?

GEYER : Le sol en était littéralement jonché.

MARK : Un meurtre de corbeaux.

GEYER : Pour être exact, on appelle ça un regroupement de corbeaux.

JANIS : Je peux savoir quel est le rapport avec la cabbale et cette histoire de 137 secondes?

GEYER : Il n’y en a aucun. Je ne sais absolument pas pourquoi le Black-Out a duré 137 secondes.

MARK : Alors tout ça c’était que du baratin ? La cabbale ? Les oiseaux ?

GEYER : Non, les corbeaux étaient réels. Ils sont venus mourir devant ma fenêtre. Ca a forcément un sens bien précis !

KRIEGER : Lequel ?!

GEYER : Je ne peux pas vous le dire, puis que je n’en ai aucune idée ! [Geyer glisse un livre anglais sur les oiseaux nord-américains vers Mark] Tenez, prenez-le s’il vous plaît. Je n’en ai plus besoin à présent. Je pense qu’il vous sera utile, Herr Benford. Dans ma vision, je savais que j’allais être libéré grâce à l’information que je vous ai donnée sur la mort des corbeaux. Ca pourrait bien vous aider dans le cadre de votre enquête. Dans quelle mesure cela vous aidera-t-il ? Seul l’avenir vous le dira.

KRIEGER, furieux : Et vous pourrirez ici en attendant.

GEYER : Mais mon avocat est justement là pour s’assurer du contraire.

MARK : Vous vous êtes foutu de nous…

GEYER : Je vous le répète, seul l’avenir nous le dira. Mais en attendant, comme vous l’avez si bien dit, il y a quelques minutes à peine, [Geyer se lève] je suis un homme libre.

 

[Chez les Benford - Mark rentre chez lui, Olivia est endormie dans leur lit, il l’embrasse sur le front, ce qui la réveille]

OLIVIA : Salut toi. T’as une mine de déterré.

MARK : Oui, c’est un petit souvenir que je rapporte d’Allemagne. [Il s’assoit sur le bord du lit]

OLIVIA : Ca s’est mal passé ?

MARK : Disons que la seule chose qui aurait pu être pire, c’est qu’en plus je me fasse tirer dessus. [Mark enlève ses chaussures tout en parlant] Ma mère dit toujours qu’il faut vivre le moment présent. Comment on est censé faire ça maintenant qu’on a tous vu le futur ?

OLIVIA : Viens par là ! [Olivia se place derrière lui, et commence à enlever sa cravate]

MARK : Qu’est-ce que tu fais ?

OLIVIA : Qu’est-ce que je fais ?

MARK : Qu’est-ce que tu fais ?

OLIVIA : Je vis le moment présent…

MARK : Le moment présent… [Mark se retourne, allonge Olivia et se penche au-dessus d’elle. Ils s’embrassent et lui caresse les jambes]

 

[Au Tinhorn FlatsKate arrive au bar, où se trouve déjà son barman, Jack, en train de nettoyer les verres]

KATE : Salut Jack.

JACK : Salut. [Kate aperçoit Aaron assis au bar]Ca fait un bout de temps qu’il est là. Il a pas demandé à ce que je le serve. Mai on voit bien qu’il y pense très fort.

[Kate se dirige vers Aaron]

KATE : J’en suis pas vraiment certaine, étant donné que j’ai un peu bu hier. Mais il me semblait pourtant avoir été plutôt clair sur le fait que je ne voulais plus te revoir.

AARON : Ouais. Mais, en fait, je me suis dit que tu ferais une exception pour une bonne nouvelle. T’avais raison. Le corps… enfin, les restes… dans le cercueil de Tracy… t’avais raison. Je suis désolé de l’avoir fait dans ton dos. Et je suis désolé de pas t’avoir écouté. Je suis désolé, je… [Kate s’approche de lui et l’enlace]

KATE : Ca fait rien. Ca va aller.

 

[Funérailles des agents du FBI morts pendant le Black-Out – Wedeck prononce son éloge]

WEDECK : J’ai eu beau en chercher, aucun mot ne peut exprimer ce qu’on ressent. Nous avons perdu des êtres chers et ils ne reviendront pas. Ils nous manqueront. Mais les choses vont s’arranger. Le soleil brillera à nouveau. Je sais que c’est difficile à croire, pour l’instant. Et c’est normal. Mais ce jour arrivera bientôt. Il y a de l’espoir. Un des agents présent aujourd’hui m’a répété ce qu’un de ses amis lui a dit. Il lui a dit « Nous sommes tous des prophètes maintenant. » Je crois qu’il n’y a pas un seul prophète digne de ce nom qui n’ait pas souffert. Et je crois qu’il n’y a pas non plus un seul prophète que le Seigneur n’ait pas aimé. [Felicia Wedeck, assise dans l’audience, aperçoit le petit garçon de sa vision assis au premier rang]

 

[Dans un bar – Tous les agents du FBI présents portent un toast aux défunts]

MARK : A nos amis disparus !

Tous : A nos amis disparus !

DEMETRI :Je me demande combien il y a eu de discours de ce genre depuis le Black-Out…

AL : A mon avis, il n’y a pas un seul jour qui passe sans qu’il n’y en ait un., dans le monde entier.

WEDECK : Dans le monde entier…

MARK : Dans le monde entier… Dans le monde entier… [Il se dirige vers Janis] J’ai besoin de toi pour un petit truc.

JANIS : Pourquoi ?

MARK : Excusez-moi. Viens s’il te plait. [Elle le suit]

ZOEY : On s’est déjà vu quelque part ? J’ai l’impression de vous connaître.

DEMETRI : Quoi ?

ZOEY : C’est comme ça que t’as essayé de me draguer, tu te souviens ?

DEMETRI :J’aurai jamais dit un truc aussi ringard ! Voilà ce que j’ai dit : « Vous me devez un verre pour vous faire pardonner de m’avoir botté les fesses au tribunal. »

ZOEY : Ah, oui ! Je reconnais t’avoir botté les fesses, mais c’est parce qu’elles me plaisaient ! Ca va ?

DEMETRI :Ouais ! … Oui. On va le faire

ZOEY : Quoi ?

DEMETRI :Notre mariage, le jour J.

ZOEY : T’en es sûr ? Parce que l’autre jour, tu…

DEMETRI :Nan, l’autre jour, c’était l’autre jour. Là, je… c’est décidé. Je veux tout faire pour que notre avenir s’accomplisse.

ZOEY : Ah oui ? [Zoey pose ses deux mains sur les joues de Demetri et l’embrasse]

 

[Locaux du FBI – Mark explique sa nouvelle théorie à Janis]

MARK : Bon, s’il te plait, essaie de suivre mon raisonnement jusqu’au bout d’accord ? [Mark parcourt le livre que Geyer lui a laissé] Il est écrit ici que la fondation Audubon surveille la population des oiseaux à travers le monde. Alors je voudrais que tu ailles sur leur site et que tu trouves les chiffres de la population mondiale des corbeaux pour l’année en cours. [Janis tape quelque chose sur son clavier et un graphique apparait à l’écran] Regarde, tu vois cette chute ? C’est le jour du Black-Out. Geyer nous a dit que des corbeaux étaient venus mourir devant sa cellule. Mais c’était pas seulement en Allemagne. Des corbeaux sont morts dans le monde entier pendant le Black-Out.

JANIS : Mark, surtout ne prends pas mal ce que je vais te dire. Mais qu’est-ce qu’on en a à ciré ?

MARK : Attends une seconde ! Tu peux pas regarder si y a pas déjà eu une chute brutale de population de corbeaux dans le passé ?

[Janis tape quelque chose puis une carte du monde apparait à l’écran, suivie de deux graphiques]

JANIS : Alors… En Somalie, en 1991, tous les corbeaux de la région de Ganwar sont morts le même jour. [On voit une photo de corbeaux morts éparpillés sur le sol] Mais qu’est-ce qu’on en a à ciré ?

MARK : Pourquoi on a mis en place la Mosaïque ? Pour trouver des schémas récurrents. Grace à Geyer, on sait maintenant que des corbeaux sont morts dans le monde entier pendant le Black-Out. Lance une recherche sur le Ganwar à la date où tous les corbeaux sont morts.

[Janis tape. Une page apparaît, sur laquelle est écrit Octobre 1991 et Requête numéro # 99304978582.]

JANIS : Un seul résultat. Le centre du contrôle des maladies a demandé des fonds supplémentaires à la sécurité du territoire. Ecoute Mark, ça n’a aucun rapport, c’est juste un évènement isolé. Ils n’ont rien pu confirmer.

MARK : Nan, nan, nan, nan, nan, nan, attends une petite minute. Regarde ça ! Des médecins du CDC se sont rendus dans la région du Ganwar, suite à des affirmations de la population locale évoquant de nombreuses pertes de connaissances simultanée. Janis, on avait tellement peur qu’un autr Black-Out se produise qu’on a même pas pensé à se demander si c’était pas déjà arrivé !

 

[Somalie du Sud, région du Ganwar en 1991 – Un petit garçon surveille un troupeau de brebis. Tout à coup, les brebis refusent d’avancer. Le petit garçon lève les yeux vers le ciel, et y voit de nombreux corbeaux. Les corbeaux pleuvent du ciel en même temps. Le petit garçon court vers la falaise pour avoir une meilleure vue. Il regarde le village en contrebas, tous les habitants sont allongés, inconscients, par terre. Derrière le village se trouve une grande tour avec des antennes satellites au sommet.]

 

[FIN]

[The episode commences with Demetri walking in the parking garage. His cell phone rings. He stops and answers.]

DEMETRI: This is Demetri.

MYSTERIOUS WOMAN: Mr. Noh, I'm sorry to disturb you, but I'm calling in response to your Mosaic board posting.

DEMETRI: Who is this? How'd you get this number?

[The woman is on a balcony of a tall building. In the background is the Hong Kong skyline at night.]

MYSTERIOUS WOMAN: I can't divulge that but I can tell you my vision involved you.

DEMETRI: Go on.

MYSTERIOUS WOMAN: In my flash-forward I was reading an intelligence briefing and [pause] I am sorry, there is no delicate way to say this, but on March 15th, 2010, you are going to be murdered.

DEMETRI: What? What the hell are you talking about?

MYSTERIOUS WOMAN: I understand why you're upset but my hope is by telling you what I know, you will be able to prevent your murder from happening.

DEMETRI: In my briefing, did it say who killed me.

[Demetri is pacing back and forth.]

MYSTERIOUS WOMAN: I'm afraid not.

DEMETRI: Well, what did it say then?

MYSTERIOUS WOMAN: That you were an American agent from the American FBI and that you were shot three times in the chest.

DEMETRI: You gotta give me more to go on here. What, what kind of briefing was this?

MYSTERIOUS WOMAN: I'm sorry, Mr. Noh. I have to end this call now.

DEMETRI: No. Wait, wait. Hello? Hello! Hello!

[Demetri tries frantically and redials the call. As the phone transmits, there is an answer. A three beep error tone sounds.]

FEMALE AUTOMATED VOICE: We're sorry. Your call cannot be completed as dialed.

DEMETRI: [grunting] Come on!

[Demetri is visibly irked and frustrated.]

FLASHFORWARD LOGO

[Switch to a German prison. Crows are cawing in the distance. An old male prisoner, with the aid of a cane, is walking on one side of a cyclone fence. Another man walks with him on the other side. They are chatting.]

PRISONER GEYER: [speaking German] So what did you see, Herr Schultz? Indulge an old man.

GUARD SCHULTZ: [speaking German] I was having breakfast with the same old lady. [pause] Mrs. Schultz.

[The old man chuckles.]

GUARD SCHULTZ: [speaking German] And the conversation was also as usual, which is to say, there was none.

PRISONER GEYER: [speaking German] That sounds horrendous.

GUARD SCHULTZ: [speaking German] And what about you, Herr Geyer? What did you see in your future?

PRISONER GEYER: [speaking German] Something that will insure my release, [chuckles] from this hateful place.

[Crows are heard in the background. The shot pulls away from the two men and pans around the maximum-security prison. It is covers a large amount of terrain and has barbed wire all around it. There is a tower with two armed guards on watch. Quale Prison, Munich, Germany. Switch to Charlie in the kitchen of the Benford residence. She is eating cereal while watching Squirrelio and a girl on TV. Mark watches Charlie.]Olivia is making a peanut butter sandwich. She is also has the phone tucked between her cheek and shoulder.]

CARTOON GIRL: We're trapped in here. We have to get out. I'm fr, fr, freezing. At least you have fur.

OLIVIA: Hey, Nicole, it's Olivia again. Look, babe, we're not mad, okay? We're just worried about you. So can you please call and let us know you're all right? Okay, we'll speak to you soon. Bye. [to Mark] Man, we gotta cover for Nicole again.

MARK: I can pick Charlie up after school, take her back to work with me.

OLIVIA: Are you sure?

MARK: Yeah. We're sifting through blackout intel from Interpol and such. I'll welcome the distraction.

OLIVIA: Okay.

[Doorbell rings.]

MARK: Oh, that's Aaron.

OLIVIA: Aaron's coming here?

MARK: Phone's broke. Said he'd take a look.

OLIVIA: I just called Nicole.

MARK: Yeah, the problem's with my work line.

AARON: [to Mark] You called me from your work phone, said it was urgent, and now you're lying to Olivia?

[Mark and Aaron enter Mark's home office. Mark closes and locks the door behind them.]

AARON: If you want to prevent the future and save your marriage, first step isn't keeping secrets from your wife. Take that from a guy who's already been divorced. Alright?

MARK: This is different. It's about Charlie.

AARON: What happened?

MARK: You know she's been freaking out about what she saw right?

[Aaron nods yes.]

MARK: There's a guy we've been investigating. We've been calling him D. Gibbons. Charlie's vision had to do with him. She knew who he was. She said, "D. Gibbons is a bad man."

AARON: How's that even possible?

MARK: In my flash-forward [snippet from his flash of two gunmen with red laser sites, picture of melted baby doll, D. Gibbons on board, back to reality] masked gunmen were coming into the office. Maybe D. Gibbons is connected to 'em.

AARON: You think whoever's supposed to be after you will come after Charlie?

MARK: What if this whole investigation circles back on me?

AARON: Well, isn't that always the risk with your line of work? And shouldn't you be talking to somebody down at your office?

MARK: Blackout's changed everything.

AARON: I'll tell what I'd do, father-to-father. If someone's gonna hurt your family, the best thing to do is catch 'em before they can. The world's changed. Maybe the rules need to change a little, too. If it were up to me, I'd do whatever I'd have to do.

SEATTLE, WASHINGTON

[Switch to looking down on an airport tarmac. Damaged and crashed plane debris is strewn about. Vehicles are being driven. A plane is taxiing down a runway. Switch to the inside of a plane. A woman sends a text message to Demetri. - Just about to take off. C U soon. Message sent.]

[Airline Captain speaks over the plane's P.A. system to the passengers.]

AIRPLANE CAPTAIN: Ladies and gentlemen, this is your Captain speaking. Welcome aboard Flight 82 for Los Angeles. We've gotten the okay from the tower to push back as soon as carry-ons and personal items are safely stowed. Flight attendants, please prepare the cabin for takeoff.

[A man and woman are sitting across the aisle from each other in first class cabin.]

MAN: So are you flying to home or from?

ZOEY: To. Back to my fiancé. I've been stuck here since the blackout. But now that the airlines are up and running again, I hopped on the first flight they were offering.

MAN: What were you doing in Seattle?

ZOEY: I'm a lawyer, Criminal Defense. What about you? Why are you flying?

MAN: I have to. I'm the C.E.O. of the airline. All the executives are taking flights today to prove to our customers that the skies are safe again.

ZOEY: How's that working out for you?

MAN: Gangbusters. Another scotch.

[Jet engines revving up. Switch to the FBI office in LA. There are various indistinct conversations in the background. Demetri walks toward Agent Al Gough.]

DEMETRI: Al.

AGENT GOUGH: Yo!

DEMETRI: Can I ask you a favor?

AGENT GOUGH: Sure. What do you need?

DEMETRI: I got a call last night from an unknown number. Can you have the tech guys back trace it through the carrier and see if they can identify the cell sites it was routed through?

AGENT GOUGH: What's the priority on this?

DEMETRI: Nuclear.

[Switch to Mark's office. Agent Vreede and Janis are in the office. The board is behind them. Mark is at the door.]

MARK: How's it going?

AGENT VREEDE: Let me put it this way. I miss the good, old days when law enforcement didn't share their leads with each other. We're gonna be cashing in our pensions before we finish sifting through all of this intel.

[Agent Vreede thumbs through a folder.]

AGENT VREEDE: Kingdom of Tonga. Now who knew they even had an intelligence agency? They're blaming the flash-forwards on phytoplankton blooms.

JANIS: Well, I'll see your boring and raise you an insane. [reading] "The flash-forwards were caused by a toxic gas that was released from deep within the earth as a result of crustal rifting."

AGENT VREEDE: So the earth farted and we blacked out.

[Mark laughs]

AGENT VREEDE: That makes sense to me. [fingers through another folder. Well at least this one's vetted by our legates in Germany. Apparently there's a, a prisoner, a former Nazi, a Rudolf Geyer, who’s claiming to know why the blackouts lasted exactly 137 sekunden.

[Marks stops reading an looks up.]

AGENT VREEDE: Sekunden. That's German for "seconds."

[Snippet from Mark's flash. Looking at the board, 137 sekunden.]

MARK: Wait a minute. The guy who sent this in, do you have a picture of him?

[Agent Vreede hands a photograph to Mark of Geyer. Snippet from flash. Board, 137 sekunden, same photo of Geyer above 137 sekunden.]

MARK: That's him. He was on my board. We gotta follow up on this.

JANIS: Based on what, Mark? Your Spidey sense? [chuckles]

AGENT VREEDE: Something spookier. The Nazi's report mentions Mark by name.

[Mark Janis and Vreede stop what they are doing at look at each other. Switch to Wedeck's office. There is a picture of him and his wife on the desk.]

WEDECK: Let me see if I got this right. We got agents working 24/7 to identify the two guys who were awake during the blackout.

[Wedeck is speaking with Mark and Janis.]

WEDECK: This week alone I've gotta figure out how to eulogize eight dead agents and you want to fly to Germany to talk to a Nazi?

MARK: Well, a former Nazi.

WEDECK: Well that just makes me feel so much better.

MARK: Geyer requested a meeting with me specifically.

WEDECK: How does he even know you?

MARK: I have no idea but he says he can explain why the blackout lasted 137 seconds and he won't talk unless I see him face-to-face.

WEDECK: And in the meantime, you're getting nowhere with tracking down Suspect Zero or D. Gibbons.

MARK: N.S.A.'s still working on the Suspect Zero video and we're running down digital forensics from D. Gibbons' cell phone. For all we know, it's Geyer's information that will lead us to them.

[Snippet from the surveillance video showing Suspect Zero walking at the stadium during the blackout.]

WEDECK: Book the flights.

[Switch to a terminal at the L.A. airport. A voice is heard over the PA system.]

PA VOICE: …Flight 2922, non-stop service to Dallas/Fort Worth now ready for boarding at Gate 2A..

[Demetri is walking around with a bouquet of flowers. He is looking at Zoey, with her carry-on luggage in tow, as she quickens her pace to reach him. They are both smiling at each other. As they meet, they hug and kiss.]

ZOEY: I thought I was never gonna see you again.

DEMETRI: Me too.

[They kiss again.]

ZOEY: So can I tell you now?

DEMETRI: Tell me what?

ZOEY: What I saw in my flash-forward.

DEMETRI: Zo…

ZOEY: What's the big deal, babe? It's not like we didn't see the same thing.

DEMETRI: [hands Zoey bouquet] Here. We could talk or…

ZOEY: Or???

[Demetri takes her carry-on luggage and they start walking out of the airport terminal.]

DEMETRI: …or we could go to a motel…

ZOEY: Oh, I like your thinking, Lincoln.

[Their voices fade as the walk away. Switch to Aaron walking along a street. He enters a bar. Glass items are clinking.]

KATE: What can I get ya?

AARON: Just a soda water, Kate.

[The bartender, Kate, stops what she is doing and takes a long look at Aaron.]

KATE: What the hell are you doing here?

AARON: Our daughter is alive, Kate. I saw her during the blackout. In my vision I was with her.

[Snippet of Aaron's flash-forward - inside a tent, soldier carrying a rifle, looking down at Tracy and holding her hand.]

AARON: She was wounded. I th, I think it might has been somewhere in Afghanistan.

KATE: Are you sure you weren't dead? Maybe you were in heaven with her? Hey, you might want to check on that with your higher power.

AARON: I'm serious Kate. You know what people have been saying. This thing is real glimpses of what's to come.

[Kate pours herself a drink.]

KATE: [chuckles] What's to come? You want to know what I saw?

[Aaron nods.]

KATE: This. I was doing the same thing I am doing now. Same thing I've been doing the past five years.

[Kate points to a table with two men.]

KATE: And those sorry-ass regulars there? There were here too. What you saw was wishful thinking. Let her go, Aaron.

AARON: I can't. Not when I know she needs me. She's out there. I'm positive.

KATE: She's dead! She's buried! This isn't about some vision. This is about you coming up with a fantasy because you feel guilty 'cause you're the reason she went into the military in the first place.

AARON: That's not true.

KATE: No? Of course it is. She's daddy's little girl following in your footsteps.

[Kate walks around the bar and grabs Aaron's arm and pulls.]

KATE: Why are you doing this, anyway? What the hell do you want from me anyway?

AARON: Hey, stop.

[The two men at the table stop and take notice. Aaron puts up his hands in a ceding motion and steps back.]

AARON: It's all right. I just want your signature.

[Aaron puts legal paperwork on the bar and takes out a pen.]

AARON: I need you to sign an affidavit so I can exhume her remains.

KATE: Well you're not gonna get it, Aaron. So why don't you just take this and go!

[Kate pushes Aaron out the door and goes back behind the bar.]

AARON: I'm gonna find her, Kate, whether you help me or not. And when I do, I'll let you know.

[Switch to the inside of a motel room. Zoey and Demetri are chuckling.]

ZOEY: This is the second time I've blacked out this week.

[Both laugh.]

ZOEY: Now can I tell you about what I saw?

DEMETRI: [nods] Okay.

ZOEY: It was our wedding. It was on a beach, Hamoa Beach in Hawaii, I think, where we went last spring.

[Zoey's flash-forward is in the background walking barefoot, in a while dress along the beach. It is sunny and clear. Blue and green waves are breaking on the shoreline.]

ZOEY: It was so peaceful. The wind and the waves, everything was perfect.

DEMETRI: And you saw me there?

ZOEY: Yeah. Did you see me?

DEMETRI: Yeah. Of course I saw you [pause] in that white dress , barefoot. Baby, you were so beautiful. It's just like you described.

ZOEY: You realize that's gonna be our wedding day. Don't you?

DEMETRI: April 29th, D-Day.

[Zoey nods.]

DEMETRI: With all that's happened baby, I'm not sure we should commit to a date.

ZOEY: We already have. [kisses Demetri] So can't you just fall back. Let the future happen like it's supposed to?

[Demetri caresses Zoey. Switch to Quale Prison in Munich, Germany. It is nighttime and raining heavily. There is thunder. A car enters the compound as two men approach to greet the passengers. Janis emerges from the passenger's back seat as Mark emerges from the driver's backseat. A man extends his hand, to Mark then Janis.]

STEFAN KRIEGER: Welcome to Munich.

MARK: Agent Benford. Agent Hawk.

STEFAN KRIEGER: Stefan Krieger.

JANIS: Hello.

STEFAN KRIEGER : I'll be your B.N.D. liaison during your stay.

[They walk to the compound entrance.]

MARK: Thanks for arranging this meeting on such short notice.

[Switch to walking along a corridor inside the compound.]

STEFAN KRIEGER : You're here as guests of the German Government. As such, you have no actual authority and will proceed with appropriate decorum. Agreed?

MARK: Agreed.

JANIS: There are a lot of ghosts here. Isn't this where Sophie Scholl and the rest of the White Rose Nazi Resistance Group were executed?

STEFAN KRIEGER : If I'm not mistaken, your country eradicated its indigenous Indian population and practiced institutionalized slavery for over 250 years.

MARK: We also gave the world Britney Spears.

[A buzzer is heard and a door unlocks. A guard opens and holds the door. There is an interior room where Geyer and another man are sitting. On the other side of a window Stefan and Mark chat.]

STEFAN KRIEGER : Rudolf Geyer may present himself as a frail, forgetful old man, but I should remind you that he managed to elude capture for more than half a century. Spending at least twenty of those years within your own U.S. borders. He's an unrepentant murderer. His entire existence has been based on dissemblance and falsehood. Never forget that.

[Another buzzer is heard, clank of a metal door opening with a guard holding the door open as the group enters.]

STEFAN KRIEGER : Herr Geyer.

[The old man stands up as does the man accompanying him. He allows the three to sit before sitting himself.]

PRISONER GEYER: Gentlemen and lady. I've looked forward to meeting you, Herr Benford, for quite some time.

[Snippet of Mark's flash. Picture of Rudolf Geyer and sekunden on the board.]

MARK: How did you know my name?

PRISONER GEYER: I saw it in my vision.

MARK: You said you had information about the flash-forward, about how long they lasted.

[Stefan is sitting and watching the conversation between Mark and Geyer with his hand under his chin.]

PRISONER GEYER: It's not quite that simple, I'm afraid. You see before my unfortunate incarceration, I lived in America and I learned how you can't get something for nothing.

STEFAN KRIEGER : We've anticipated this, Herr Geyer. Upon verification of your information, you will be transferred to a minimum-security facility.

[Geyer says something in German to Stefan. Neither react.]

PRISONER GEYER: But I had more than a gesture in mind. I want to return to America and all charges against me are dropped.

MARK: You're dreaming.

GEYER'S ATTORNEY: I'm not permitting my client to breathe a word of what he knows without getting his pardon first.

PRISONER GEYER: I believe we have what's called a game of chicken. Who do you think will blink first? Before you answer, consider the fact that I have nothing to lose.

[Mark does not break eye contact with Geyer. Switch to outside the room, in the corridor.]

JANIS: He's playing us. Think about it. This is win-win for him. At best he's just jerking us around for a few days entertainment and at worst he goes free and we have no…

MARK: We'll figure out a way to cover ourselves if he's lying.

JANIS: No, you heard his lawyer. They're not gonna let us cover ourselves. Mark, this is full pardon or nothing and that's exactly what Geyer’s gonna get us.

MARK: We don't know that. The only thing we now is Geyer's important to our case six months from now which means Janis…

JANIS: Yeah, listen to yourself.

MARK: I am listening.

JANIS: Mark, six months from now? Come on. The only thing we know at this point is how much we don't know. Mark, you're talking about a letting a mass murderer go free in exchange for potentially nothing.

MARK: Janis, there are several billion people, several billion, who need answers. That's not nothing. They need to know why it happened, whether it will happen again. [whispers] The guy makes me sick but he's eighty-six years old. He's on his way out. And as much as I'd like to personally help him on his way, I have to ask myself if the ends don't justify the means here.

JANIS: They never do, Mark. And you know, Geyer's age is irrelevant. There's no statute of limitations on evil. Geyer deserves his punishment and his victims deserve him getting that punishment and you can't take that away from them on a hope.

[Switch to Olivia and a woman having lunch.]

FELICIA WEDECK: So how's Mark handling all of this?

OLIVIA: Usual way. He’s throwing himself into work. How about Stan?

FELICIA WEDECK: The same. Since becoming Bureau Assistant Director, he's convinced he has to work twice as hard as everybody else in the bureau.

OLIVIA: Hmm.

FELICIA WEDECK: He's pulled two all-nighters in a row working on this eulogy for the, the memorial service.

OLIVIA: Oh, right.

FELICIA WEDECK: Like if he found just the right words, he could bring these agents back to life.

OLIVIA: Well Mark's convinced that what he saw in his flash-forward is somehow going to save us all.

FELICIA WEDECK: So, Mark saw himself saving the world. And what did you see?

[Snippet from Olivia's flash - at top of stairwell looking down on Lloyd saying "Hey Honey."]

OLIVIA: Nothing important. How about you?

FELICIA WEDECK: I was home. I was in Jason's room but all of his stuff was gone.

OLIVIA: That makes sense. He's in college, right?

FELICIA WEDECK: He still comes home for holidays but in my vision everything was gone…

[Felecia's flash-forward is shown in the background. Jason's room is different shade of blue. plaid comforter on a twin bed, a side table with a lamp and an elephant type figurine, a young boy in the bed.]

FELICIA WEDECK:…and replaced by a young boy's things.

[In the flash, Felecia is leaning over the boy and smiling. She covers him and he says, "Good night, Mom" to which she replies, "Good night, Atta."]

FELICIA WEDECK: He was about eight or nine years old and I was putting him to bed.

OLIVIA: And you've never seen this boy before?

FELICIA WEDECK: No. No, never. Look, people are saying these visions are real. So I don't know how but in the next six months, this little boy's gonna come into my life and I'm gonna be his mom. I refuse to believe these visions are random. There is a purpose. I just, I know it.

[Switch back to the room in Quale Prison. Geyer, his attorney, Stefan, Janis and Mark are present. It is dawn.]

PRISONER GEYER: We have a compromise to suggest. One piece of information now and one later.

GEYER'S ATTORNEY: An offer of proof. You verify certain aspects of my client's flash-forward. Pardon him. Then he will give you the remainder of what he knows.

MARK: Fine.

[Janis and Stefan, perturbed, look at Mark ]

MARK: The 137 seconds, why?

PRISONER GEYER: In my time at Treblinka, I, uh, obviously came into contact with many Jews. I also came to learn about certain aspects of their beliefs, their culture….

JANIS: [interrupts] Is this going somewhere?

PRISONER GEYER: [chuckles then smiles] Eh, tell me, Miss Hawk. Why do you wear a ring on your left thumb?

JANIS: What's it matter?

PRISONER GEYER: In some Eastern European countries, uh, where homosexuality is illegal, a ring on a woman's left thumb is considered an indication of her proclivities.

MARK: What does this have to do with anything?

PRISONER GEYER: Everything and nothing. I am merely referencing a certain kind of code. I will now make a reference to another kind of code. Have you heard of Kabbalah?

STEFAN KRIEGER : It's a set of esoteric teachings, Jewish mysticism.

PRISONER GEYER: In Kabbalah everything has a hidden meaning. This word is spelled in Hebrew, [writing in Hebrew] QOF, BEIT, LAMED, HEI. And each letter in the Hebrew alphabet is ascribed a number.

[Over the Hebrew letters are 5, 30, 2, 100.]

PRISONER GEYER: And if you add up these numbers, you arrive at one hundred thirty seven, exactly the number of seconds that the blackout lasted.

[Mark is angry. He stands up and pounds his hands on the table. The resulting noise echoes through the room.]

MARK: Listen to me. The only reason I'm sharing the same air as you is because you've said you've got relevant information. And you have exactly one minute to prove that to me or I'm gone.

PRISONER GEYER: You won't leave. Not yet. I have information that'll prove crucial to your investigation and I know it because in my flash-forward I was being repatriated to the United States and I had bought my freedom with the second piece of information which I am prepared to share with you.

MARK: What did you see?

[As Geyer speaks, his flash-forward is shone in the background. Geyer in an airport terminal, dressed in a suit, including a hat, reaching to retrieve documents, handing documents to a young man behind the counter, Murphy's work picture ID card reading Jerome Murphy.]

PRISONER GEYER: I was in an American airport. I don't know which one. I was clearing through immigration. There was a young man who was processing my documents. I remember he had a nametag that read, "Jerome Murphy."

PRISONER GEYER: [flash] Disappointing, Agent Benford not here to welcome me home.[ laughs]

JEROME MURPHY:[flash] [in a German accent] Coming back from Germany, ja?

PRISONER GEYER: [flash] Returning home, actually, and I have a murder to thank for it.

[Geyer's flash ends. Back to real time.]

MARK: A murder? Whose murder?

GEYER'S ATTORNEY: This is just our offer of proof. Locate this customs agent, this J. Murphy, compare his flash-forward to my client's. Confirm he's telling the truth.

STEFAN KRIEGER: Are you enjoying watching us jumps through your hoops? I hope you are because you're never leaving this prison, Geyer.

PRISONER GEYER: I will leave on April 29th, 2010. It is a future that has already happened.

[A guard opens the heavy metal door from the outside.]

STEFAN KRIEGER: I can't believe you're running with this.

MARK: Let's just see if his flash-forward proves out. If it does, it means Geyer's free in six months time, which means he is telling us the truth.


STEFAN KRIEGER: Or a lie we believed! Are you okay with this?

[Mark's cell phone rings. He answers.]

MARK: Benford.

AARON: Hey, it's me. You got a minute?

MARK: Aaron, what's up?

AARON: I need a favor, a big favor. It's for Tracy. I wanna get her remains exhumed, test 'em against the D.N.A. the military's got on file for her.

MARK: Aaron.

AARON: Tell you what, I'll listen to any "this isn't a good idea" speeches you gotta give if you can swear you wouldn't do the same exact thing if it were Charlie.

MARK: Okay. You fax over the paperwork, I'll push it through.

AARON: There's no paperwork 'cause it's not signed and it's not signed 'cause it needs Kate's signature. I need you to push through more than paperwork here.

MARK: Aaron, that's….

AARON: I said it was a big favor.

MARK: Leaving aside the illegality, have you thought about what would happen if the results come back positive and the person in that grave is Tracy?

AARON: I saw her Mark. I saw her alive.

MARK: What you saw was impossible.

AARON: That's what makes it a leap of faith, Mark. You've never taken a leap of faith?

[Mark is silent. Switch to Demetri at the FBI office. He answers his phone.]

DEMETRI: Mark I'm a little busy right now, all right. Yeah, I'm sorry. I'm, I'm just a…. Everything's fine with Zoey. Listen, I'll take care of it. You tell him I'll call when I've got the warrant. Okay.

[Wedeck walks up behind Demetri.]

WEDECK: A warrant? For a customs officer?

DEMETRI: No, that's something else. Listen, Marcie ran through the T.S.A. employee database, and they're aren't any J. Murphys working customs at any of the airports in the continental United States.

WEDECK: Did you check applicants?

DEMETRI: No. Geyer said he spoke to an actual officer.

WEDECK: Six months from now. Our guy might not be working customs yet. Have Marcie check. If she finds something, run it down. There a problem?

DEMETRI: My head's just not in the game today, boss.

WEDECK: Demetri.

DEMETRI: Yeah.

WEDECK: Get it in the game.

[Switch to an overhead shot of a neighborhood. Demetri walks up to a small house. He knocks on the door. K.C and the Sunshine Band are heard. The song is Boogie Shoes.]



I Want to put on my, my, my, my, my boogie shoes
Just to boogie with you, uh huh

 
DEMETRI: Hello?

[Demetri walks around to the back of the house. The song continues.]


I want to do it 'til the sun comes up
uh huh, and I want to do it 'til
I can't get enough, yeah, yeah


DEMETRI: Hello?

[Demetri looks into the back room and sees a robust man dancing in his briefs. He is unsure of the situation. The song is heard at full volume.]


I want to put on my, my, my, my, my boogie shoes
Just to boogie with you, yeah
I want to put on my, my, my, my, my boogie shoes
Just to boogie with you


DEMETRI: Hey. Hey! Jerome Murphy? [shows badge] FBI. Have a minute?

[The music stops. Jerome has put on a robe and is sitting in a chair. He is out of breath.]

JEROME MURPHY: Like, you’re saying I make it? I'm gonna be a Customs Official? Man, I saw it, but I didn't really believe it, you know? This rocks dude. I totally thought I blew the physical. Do I get a gun and stuff?

DEMETRI: Jerome. I need you to focus here, okay? I'm trying to corroborate a suspect's flash-forward and he claims that you were in it. Do you understand?

JEROME MURPHY: Yeah, sure. No problem. What's corroborate mean?

[Demetri reaches for a picture from his inside jacket pocket and hands it to Jerome.]

DEMETRI: [clears throat] I need you to tell me whether you saw the same thing in your flash-forward as this guy claims he saw in his.

JEROME MURPHY: [gasping] I know that dude. I was working at an airport. It felt good, you know?

[Jerome's flash-forward in the background. Behind a counter, stamps a paper twice, Geyer approaches his counter station, hands Jerome his documents.]

JEROME MURPHY: Badge, uniform, it gave me purpose. You know?

JEROME MURPHY:[flash] [in a German accent] Coming back from Germany, ja? [no reply]

JEROME MURPHY:[real time] I woke up after the blackout, applied the next day.

DEMETRI: Do you remember anything else? Anything odd?

JEROME MURPHY: You know, come to think of it, he did. He said something about a murder.

[Geyer in Jerome's flash.]

PRISONER GEYER: [flash] I have a murder to thank for it.

JEROME MURPHY: [real time] I figured I just misheard him.

DEMETRI: [picks up picture] All right. I might be in touch.

[Demetri trips over a red bong. As it falls, all the fluid spills on the floor.

JEROME MURPHY: I can explain that.

DEMETRI: That's okay. I know what a bong is.

JEROME MURPHY: That's not mine. It's my roommate's. [pause] Look, um, home slice, if I get tagged for this, that's it for me. They won't hire me with a drug bust on my record.

DEMETRI: It does seem unlikely, yeah.

JEROME MURPHY: But I was doing it. I saw myself doing the job. I saw myself wearing that uniform and it wouldn't have happened if you bust me. I mean, it won't happen if you bust me. I mean, what I'm saying here is it's up to you whether or not my future happens.

[Switch back to Munich, Germany. Janis is sitting at a table in a bar, alone. Mark enters, sees her then approaches. She is playing with her glass. A waiter takes away the empty glass and replaces it with a fresh drink.]

JANIS: [to waiter] Thank you.

[Janis looks up and sees Mark.]

JANIS: Buy you a drink?

MARK: No, thanks.

[Mark sits at the table. Janis, in slightly slurred speech, raises her glass and proclaims a toast.]

JANIS: To moral relativism.

MARK: I’m sorry this is bothering you so much.

JANIS: Oh, I'm so sorry this isn't bothering you at all.

MARK: Oh, don't make this personal.

JANIS: You know, don't hide behind the badge. You're the one driving this thing, Mark. You are. Own it, [raises her glass] at least.

MARK: Fine. I've been driving this. It's what we do, Janis. We cut the dealer a pass to get to the distributor. We let the foot soldier walk to bust the kingpin.

JANIS: But there have to be some limits, Mark. There have to be people that we won't deal or flip and I'm sorry but if we even can't even draw that line at a Nazi? [exhales] I just don't even know what we're doing any more.

MARK: Have you ever taken a leap of faith?

JANIS: What's that got to do with anything?

MARK: I'm pushing this because I have faith that seeing Geyer's picture in my flash-forward means his information will be important to us.

JANIS: Well, there you go. There's our problem because in my flash-forward all I saw was a baby that I don't even know I want. So how can I have faith in something I'm not even sure is real?

MARK: Then you've got a problem. Because that's what faith is.

[Mark's cell phone rings. He answers.]

MARK: Benford.

WEDECK: Dem found your Nazi's customs agent. Same flash-forward.

MARK: So he's telling the truth.

[Janis shakes her head.]

WEDECK: I'll put a call into State. Have them start the arm-twisting of the German government.

MARK: You sure?

WEDECK: Hell no, but something tells me I better get used to that particular feeling.

[In the background is a gravesite. Aaron is standing in front of it.]

WEDECK: We all better. World's changed. Some of us, all of us, are making decisions now based on what will happen not what could. Makes us do things we wouldn't ordinarily do.

[Background, Demetri hands Aaron an order to exhume Tracy's body. Aaron puts on his glasses to read it. Demetri looks down at her headstone, which reads, "Tracy Stark. Beloved Daughter, Born December 22, 1884, Died October 16, 2007. Demetri hands the affidavit to a man standing next to a front loader. A snippet of Aaron's flash-forward. Tracy laying on a cot looking up at him. Back to reality. Aaron is biting his lower lip. The man gets up on the front loader, Demetri walks away, Aaron watches as the exhumation begins. Aaron puts his hand to his face, rubbing his forehead and eyes.]

WEDECK: You'd think knowing the future would make us less concerned about it. But just the opposite has happened. The future's what all of us are living for now. It's what we're living by.

[Switch to the FBI building. Demetri is sitting at his desk in the dark. Agent Gough stops by.]

AGENT GOUGH: Hey D.

[Demetri looks up at him.]

AGENT GOUGH: We got nothing on your unknown caller. Tech traced it to somewhere off the New York coast but from there they read the signal as coming from two different sites at once. Whoever it was, they know how to cover their tracks.

[Agent Gough hands the cell phone back to Demetri.]

DEMETRI: Thanks for trying.

[Agent Gough starts to leave.]

DEMETRI: Hey, can you pull the logs off of those two repeater sites?

AGENT GOUGH: There's probably a million or so calls routed through those towers.

DEMETRI: At least.

[Switch to the Quale Prison. A buzzer is heard followed by the sound of a metal door opening. Geyer is sitting with his attorney. Stefan Krieger, upset, rushes in pointing at Mark.]

STEFAN KRIEGER: You can't do this. You need my government's consent to free Geyer and my superiors will not…..

MARK: [to Krieger] Signed off. Five minutes ago. [to Geyer] Congratulations, you're a free man.

PRISONER GEYER: Just like that?

MARK: [to Krieger] Start talking.

PRISONER GEYER: [laughs] I blacked out as we all did.

[In background is Geyer's flash-forward. Laying on the floor unconscious, regains consciousness, stands up, walks to window, looks out, numerous dead crows on the ground.]

PRISONER GEYER: The flash-forward happened as I described it, then I woke up. I went to my window and I saw the city burning in the distance. And on the ground, the courtyard outside, I saw crows. They were dead.

MARK: Dead crows.

PRISONER GEYER: The ground was littered with them

MARK: A murder [pause] of crows?

[Janis glares at Geyer.]

PRISONER GEYER: In proper parlance, a grouping of crows.

JANIS: What the hell does this have to do with the Kabbalah and the 137 seconds?

PRISONER GEYER: Nothing, Fraulein. I have no idea why the blackout lasted as long as it did. [laughing]

MARK: So what? It was all crap, the Kabbalah, the birds?

PRISONER GEYER: The crows were real. They were dying outside my window. That must mean something.

STEFAN KRIEGER: [angrily] Tell us!

PRISONER GEYER: I can’t tell you what I don't know. [pushes a book to Mark] Take this. I have no further use for it but I believe you will, Herr Benford.

[The book is a paperback entitled "Birds of North America."]

PRISONER GEYER: In my vision I knew that I'd be freed because of what I told you about the crows dying. Could be helpful in your investigation. How helpful it will be? We'll just have to see.

STEFAN KRIEGER: Then you will rot in here until you do.

PRISONER GEYER: [snickers] Ah, my attorney is here to prevent that, Herr Krieger.

[Janis puts her face in her hand.]

MARK: [to Geyer] You played us.

PRISONER GEYER: The future will tell whether it's true but in the meantime, I am as you said however, [stands up] a free man.

[Switch to the Benford residence. A song plays in the background. It is "To Sheila" by Smashing Pumpkins.]



Twilight fades
Through blistered Avalon
The sky's cruel torch
On aching autobahn
Into the uncertain divine
We scream into the last divine


[Mark is returning from his trip to Germany. Olivia is sitting in bed, asleep. A book is lying on the bed. Mark puts down his attaché and coat. He walks to Olivia and strokes her hair then kisses her forehead. She awakens.]

OLIVIA: Mmm. Hey you look horrendous.

MARK: Glad I accomplished at least something with this trip.

[Mark sits on the edge of the bed and takes off his shoes.]

OLIVIA: Went badly?

MARK: As bad as it could have gone without getting shot at, yeah.

[Mark continues to get undressed. Song still playing.]



You make me real
You make me real
Strong as I feel
You make me real


MARK: My mom, she always says, "Live in the now." How the hell is anyone supposed to do that any more?

[Olivia moves the book she was reading aside and kneels on the bed.]

OLIVIA: Come here.

[Olivia hugs Mark from behind as he sits on the edge of the bed and begins to remove his tie.]

MARK: What 'cha doing?

OLIVIA: What am I doing?

MARK: Mmm. What 'cha doing?

[Olivia kisses Mark's neck.]

OLIVIA: Living in the now.

MARK: Ah, living in the now.

OLIVIA: Uh huh.

[Mark chuckles. Olivia continues to kiss him. He gets up and turns around to face her. They lie back on the bed and caress each other.]

MARK: I guess my mom's advice wasn't so bad after all.

OLIVIA: [chuckles] Not so bad, huh?

[Music continues in the background. Switch to Kate's bar. She greets a bartender.]

KATE: Hi, Jack.

Jack: Kate.

[Kate looks down the bar to see Aaron.]

Jack: He's been here for a while. Hasn't asked me to pour a drop. But you can tell he's thinking about it hard.

[Unhappily, Kate goes to Aaron and sits next to him.]

KATE: I can't be too sure since I had a few yesterday, but I thought I was pretty particular about not wanting to see you again.

AARON: Yeah, well [pause] I figured you'd make an exception for good news. [looks at Kate] You were right. [pause] The body, the remains, Tracy's grave, you were right.

[Aaron bows his head and rubs his hands together. Kate puts her hand to her forehead.]

AARON: I'm sorry I went behind your back. I'm sorry I didn't listen to you.

[Aaron chokes up and tries to hold back tears.]

KATE: It's okay. It's all gonna be okay.

[Aaron looks at Kate as she puts her arms around him. He begins to cry. "Lover, You Should've Come Back by Jeff Buckley begins to play in the background.]



Looking out the door
I see the rain fall upon the funeral mourners
Parading in a wake of sad relations
As their shoes fill up with water


[Switch to the memorial service for fallen FBI agents. Wedeck is giving the eulogy. The song continues.]

WEDECK: There are no words for this, none that mean half a damn anyway. The people we love are gone and they're not coming back.


Maybe I'm too young
To keep good love from going wrong
But tonight, you're on my mind so
You never know


[Kate and Aaron hugging in the background. The camera pans through the audience. Mark and Olivia. Janis.]

WEDECK: We'll miss them. [pause] But things are going to get better. The sun's gonna rise on a new day. I know it doesn't feel like it will but that dawn's coming.

[Wedeck stands at the podium with large framed photographs of the fallen agents. Pan to the audience again. Demetri, Mark.]


Broken down and hungry for your love
With no way to feed it
Where are you tonight?
Child, you know how much I need it.
Too young to hold on
And too old to just break free and run


WEDECK: There's hope. One of the agents here repeated to me something that a friend had mentioned to him. And he said, "We're all prophets now." And you know I can't think of a prophet worth a damn that didn't suffer. And I also can’t think of a prophet [pause] that God didn't love.

[Pan to Felicia Wedeck. As she sits in the audience she notices two people in the front row. The little boy turns around. It is the boy she saw in her flash-forward. Snippet from her flash. The little boy saying, "Good night, mom." Felicia recognizes the boy. Telling Olivia at lunch, "This little boy's gonna come into my life and I'm gonna be his mom." In real time a woman in a headscarf puts her around the boy and he turns around. Song continues in background.]



Sometimes a man gets carried away,
When he feels like he should be having his fun
Much too blind to see the damage he's done
Sometimes a man must awake to find that, really,
He has no-one...


[Panning the audience again. Demetri, Zoey, Demetri, Olivia, Mark, Janis, Agent Gough. A bagpiper is playing, Wedeck sheds a tear, a shot of the entire memorial from above. Switch to a bar. Mark is making a toast.]

MARK: To absent friends.



It's never over
My kingdom for a kiss upon her shoulder
'Cause it's not too late


[Everyone raises their glass and in unison say "To absent friends." Glasses clinking.]

DEMETRI: How many of these speeches do you think have been given since the blackout?

AGENT GOUGH: Gotta figure something like this is happening every day all over the world.

WEDECK: All over the world. Huh.

[Mark, standing next to Wedeck and reacts to his last words.]

MARK: [to himself] All over the world. [whispers] All over the world.

[Mark walks away from the bar to Janis who is speaking with Olivia.]

MARK: I need your help with something.

JANIS: What?

MARK: [to Olivia] Excuse me. [to Janis] Just come on.

[Janis and Mark leave the bar. Zoey walks over and hugs Demetri. He smiles.]

ZOEY: [whispers] I'm a raindrop and I'm falling for you.

[Demetri laughs.]

DEMETRI: What?

ZOEY: [whispers] The night you tried to pick me up. Remember?

DEMETRI: I would never use that line. I said you owed me a drink for shredding my ass on the witness stand.

ZOEY: I did shred your ass [pats Demetri's butt] but I left all the good parts. [pauses] You all right?

DEMETRI: Yeah, yeah. [pause] Yeah, let's do it.

ZOEY: What?

DEMETRI: The D-Day wedding. Let's do it.

ZOEY: Are you sure 'cause the other day…

DEMETRI: The other day was the other day. I, um, today I want us to make our future happen.

ZOEY: Yeah?

[Zoey waits then excitedly puts both hands on Demetri's cheeks and kisses him.]

ZOEY: Oh baby!

[Switch to the FBI office. Janis is sitting in front of a monitor and keyboard. Mark is standing behind her. He flips through the pages of, "North American Birds."]

MARK: Okay. Just go with this with me on this for a second.

[Janis clears her throat.]

JANIS: Ahem.

MARK: It says here that the Audubon Society tracks bird population trends. Okay, I need you to look up the worldwide crow population for, say, the last year.

[Janis types. A graph show on the monitor with one large drop.]

MARK: There see that dip? The day of the blackout. Geyer said that crows died outside his cell but it wasn't just in Germany. Crows died all over the world during the blackout.

JANIS: [exhales slow and deep] Mark, and I say this with love, who gives a damn?

MARK: Look and see if there were any other instances of crow populations plummeting like this.

[Janis types then a worldwide picture shows on the monitor followed by two graphs.]

JANIS: Ganwar region of Somalia, 1991, all the crows died on the same day.

[A picture of dead crows on the ground.]

JANIS: Mark, who cares?

MARK: Why did we set up Mosaic? To look for patterns. Thanks to Geyer we now know crows died all over the world during the blackout. Search on Ganwar for the date those crows died.

[Janis types. Information returns to her monitor. There is a box showing October 1991 and Request number # 99304978582.]

JANIS: Just one hit. The CDC request for additional funding from DHS. Look Mark, this is just anecdotal. Look they don't even have any corroboration.

MARK: No, no, no, no. Wait, wait, wait. [points] CDC doctors traveled to Ganwar region in response to claims that the inhabitants suffered a mass loss of consciousness.

[Focus in on the picture of dead crows in Ganwar strewn on the ground.]

MARK: Janis, we've been so worried that the blackout might happen again and we haven't stopped to ask ourselves, "What if it happened before?"

SOUTHERN SOMALIA,
GANSWAR REGION


[A boy is herding sheep and goats. The terrain is arid. There is bleating and the cawing of crows. Suddenly the animals stop and refuse to go further. The two goats on leash try to break free. The boy looks up in the sky, sees numerous crows flying in the same direction and suddenly fall from the sky. He leaves his herd and runs to the top of a ridge to get a better view. He stops at the ridge top and looks down at a village with numerous buildings. Dead crows smatter the landscape. People lay unconscious. The boy looks up at the anger yellow sky. There is a tower to the right with satellite type dishes on two sides at the top. The sky grows a deeper yellow and sways like heat coming off the desert. The boy stares in amazement.]

[END]

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